Pad Brek Berarah

Sebelum memasang pad brek berarah Brembo, semak arahan pemasangan.
 
Anak panah pada kepipis antibunyi pad brek Brembo menunjukkan arah putaran cakera, yang bermakna pad brek itu hendaklah diambil kira apabila memasang pad di dalam badan kaliper.

Anda perlu memastikan anak panah itu menunjuk ke arah yang betul-betul sama dengan roda yang berputar apabila kenderaan itu bergerak.
 
Ilustrasi pemasangan pad arah Brembo
 
Kadangkala anda melihat huruf besar L "kiri" atau R "kanan" dan bukan anak panah, untuk menunjukkan sisi kereta yang patut dipasangkan pad brek.
 
Ilustrasi pemasangan pad arah Brembo, mengikut huruf R - kanan (kanan) dan L - kiri (kiri)
 
Penunjuk lain yang memberi indikasi pad brek berarah termasuk lambang bulan sabit atau potongan separuh bulan pada kepipis antihingar atau camfer terbeza pada pad itu sendiri.
 
 
Pad berarah dengan ukiran berbentuk bulan sabit
 
Sekiranya perkara pertama dapat dilihat, anda dinasihatkan supaya memastikan potongan separuh bulan itu disediakan di tepi depan di mana pad menyentuh dahulu cakera breknya.
 
Pad dipasang pada cakera, mengikut arah yang ditunjukkan oleh anak panah
 
Sekiranya perkara kedua yang kelihatan, camfer tersebut menghalang pad brek daripada mengangkat cakera semasa membrek. Semasa pemasangan, pastikan kawasan camfer yang lebih besar menyentuh dahulu cakera brek semasa ia berputar.
 
Ilustrasi pemasangan pad yang betul, mengikut arah yang ditunjukkan oleh anak panah
 
Dalam semua keadaan, pastikan anda mengikuti arahan pemasangan, yang boleh ditemui di dalam kotak dan boleh juga dimuat turun dari laman web, dengan mengakses halaman butiran kod pad brek.

Pad brek berarah Brembo telah dicipta untuk mempertingkatkan keselesaan sistem pembrekan, jadi sekiranya dipasang di sisi yang salah, keadaan ini boleh meningkatkan tahap hingar semasa membrek, meningkatkan haus pad dan mengurangkan prestasi sistem.

Ada apa-apa yang lain anda ingin bertanya?

Hubungi pasukan sokongan teknikal Brembo. Juruteknik kami akan menghubungi anda dengan secepat mungkin!
Kembali ke indeks
Penyenggaraan
Baca artikel seterusnya
Cakera brek berarah
Dasar Privasi">