20 Jun 2019

Brembo Xtra: apabila cakera dan pad dibuat untuk satu sama lain

Tindakan gabungan pad Brembo Xtra dan cakera brek Max dan Xtra memastikan prestasi pembrekan terbaik dalam apa-apa keadaan. Marilah kita merungkai semua rahsia padanan yang sempurna itu!

Apabila bersatu, wujudlah kuasa... kuasa pembrekan! Malahan, operasi sempurna sistem pembrekan juga bergantung pada kerjasama antara komponen yang berbeza. Jika cakera dan pad berkualiti tinggi dan direka bentuk untuk interaksi optimum, seluruh sistem pembrekan akan mendapat manfaatnya. Cengkaman, prestasi dan rasa injap, bahkan juga keselesaan dan daya tahan: dari segi kebaikan pembrekan, cakera sport Xtra dan Brembo Max adalah tiada tandingannya bersama-sama pad Brembo. Dan, untuk menjadikan padanan yang berpanjangan, semua orang tahu bahawa kesan haus adalah satu daripada masalah utama untuk dielakkan. Semakin lama, geseran akan menyebabkan cakera menjadi haus, yang seterusnya mempercepatkan proses kemerosotan kualiti pad! Dinamik kakis yang sama turut berlaku apabila keadaannya diterbalikkan - apabila pad haus yang menyebabkan cakera brek menjadi haus secara berlebihan. Dan sistem yang diguna secara berstruktur menyebabkan suhu yang lebih tinggi dalam pembrekan, mencetuskan satu siri masalah lain yang menjejaskan gandingan yang lancar - dan operasi yang betul - bagi semua komponen dalam sistem.

Tetapi bagaimanakah kita boleh mencegah lingkaran berlebihan ini? Dengan mengeksploitasi kelebihan gabungan  yang ditawarkan oleh cakera X-Range dan pad Brembo Xtra! Jadi, marilah kita lihat ciri-ciri ini secara terperinci.
 
Lebih daripada 30 komponen yang berbeza: apabila sesuatu sebatian itu adalah untuk selama-lamanya
 
Sebatian pad brek Brembo Xtra menggunakan bahan khas, dibangunkan di pusat R&D termaju syarikat dan pad ini terdiri daripada lebih daripada 30 komponen yang berbeza. Berbanding dengan sebatian yang digunakan secara tradisional untuk pad dalam kategori ini, BRM X L01 menjamin pekali geseran tinggi yang mempertingkatkan kelebihan cakera Brembo Aftermarket, memastikan pembrekan yang stabil dan kukuh dalam apa-apa suhu. Bergantung pada pengalaman Brembo dalam perlumbaan dan OEM, penyelesaian baharu ini telah dibangunkan lebih lanjut untuk memastikan prestasi terbaik bahkan dari segi keselesaan dan ketahanan untuk mereka yang gemarkan gaya pemanduan yang sporti. Dari segi rasa injap, pad Xtra menyediakan injap yang sangat bermodul dan kawalan penuh dalam semua peringkat pembrekan. Oleh itu, keselesaan memandu dijamin, meskipun jika pemanduan sporti di atas jalan raya dan kestabilan pekali geseran membolehkan taburan tekanan dan suhu yang sekata, mencegah pembentukan titik panas pada permukaan pembrekan, dengan itu menyingkirkan getaran yang menjengkelkan.
Keyakinan diterapkan pada formula inovatif sebatian BRM X L01, yang berprestasi tinggi dan pada masa yang sama kurang bunyi dan boleh bertahan perjalanan lebih jauh. Tambahan pula, penting untuk ditekankan bahawa prestasi pad brek Brembo Xtra adalah konsisten kedua-dua dalam kitaran pembrekan pada suhu tinggi dan dalam kitaran dingin yang berikutnya: malahan rawatan penghangusan membolehkan penyingkiran pencegahan gas yang bertanggungjawab ke atas pemudaran, suatu fenomena yang boleh menyebabkan pengurangan pekali geseran di antara cakera dan pad.
 
 
Lubang alur dan lubang: apabila estetik turut menjadi sinonim dengan kefungsian
 
Dalam perhubungan yang sempurna, tanggapan visual juga adalah penting. Begitu juga untuk cakera brek Brembo Xtra dan Max, yang mempunyai ciri penggerekan dan pengaluran, dan dipertingkatkan dengan pengecatan UV yang eksklusif. Di sebalik kesan estetik yang menarik, lubang alur dan lubang menyediakan, pertama sekali, siri kebaikan fungsian yang menjamin pembrekan yang cekap dan keselesaan memandu dalam apa-apa keadaan.
  • Cengkaman yang lebih baik. Lubang alur dan lubang yang dibuat pada permukaan pembrekan cakera memastikan cengkaman yang amat kukuh dan sistem pembrekan yang sangat responsif dan cekap untuk apa-apa kemungkinan.
  • Kebersihan pad. Alur yang berbeza dalam Xtra dan Max menjana kesan pengikisan yang menyingkirkan sisa bahan ferus yang terhasil daripada alat yang haus, menyumbang kepada pembersihan dan penjanaan semula pad.
  • Pelesapan haba. Kehadiran lubang alur dan lubang adalah asas untuk peredaran udara yang semakin meningkat dan, oleh itu, keupayaan sistem pembrekan untuk melesapkan haba daripada cakera, dan juga membolehkan pembuangan gas dengan cepat yang mungkin menyebabkan kesan pemudaran.
  • Prestasi ketika berada dalam keadaan basah. Sekiranya hujan, lubang dan lubang alur memecahkan lapisan nipis air yang membentuk pada permukaan pembrekan, memulihkan kebolehpercayaan maksimum pada sistem sejak dari operasi pembrekan pertama lagi.
 
Dari pengalaman, hasrat yang terbaik adalah yang dapat menahan walau ujian yang paling getir sekali. Gabungan sempurna antara pad Brembo Xtra dan cakera Max dan Xtra telah diuji di meja penyelidikan dan di atas jalan raya dan lulus semua percubaan yang paling mencabar dengan baik sekali dan oleh itu membuktikan bahawa ini adalah penyelesaian yang cemerlang untuk semua kereta model kompak, sederhana dan sport yang terkini.
Dasar Privasi">