Arahan untuk pelarasan RCS Master Cylinder dan RCS corsacorta Master Cylinder

Pelarasan nisbah silinder induk
 
Terminal tuil diputarkan berkenaan dengan badan tuil. Dudukan rod tolak ditunjukkan.
1. Periksa nilai nisbah tuil, mengesahkan, dengan silinder induk dipasang pada kenderaan, warna permukaan atas rod tunjal (perkara 3)
 
Rod tunjal 
warna
Jenis silinder induk
Penerangan
18-20 16-18
Merah 18 16 Nilai nisbah yang lebih rendah
Hitam 20 18 Nilai nisbah yang lebih tinggi
 
AMARAN! Gantikan terminal tuil (perkara 1) jika tuil itu berputar berkaitan dengan badan tuil (perkara 2). 
 Penutup getah dikeluarkan dan diletakkan pada tuil untuk mendedahkan lubang.
2. Tanggalkan dengan tangan penutup getah (perkara 4), pada tuil (perkara 2) untuk membuka lubang (perkara 5)
Tombol pelarasan jarak bar pemegang tuil dipusing mengikut lawan jam supaya alur pelarasan jarak kelihatan di dalam lubang.
3. Putar tombol pelarasan jarak bar pemegang tuil lawan jam (perkara 6) sepanjang jalan untuk mendedahkan alur pelarasan catuan (perkara 5) di dalam lubang (perkara 7).

4. Jika sisa kotoran atau bahan asing masih ada di dalam lubang (perkara 5), bersihkan dengan kain lembap.
AMARAN!  Jangan gunakan udara termampat.
Pemutar skru mata rata mesti mempunyai hujung antara maksimum 3mm dan minimum 12mm.
5. •    Gunakan pemutar skru bilah rata (perkara 8) dengan hujung (perkara 9) berukuran MAKS 3mm, 2 mm MIN; ukuran ini mesti diperhatikan untuk panjang 12mm MIN.
AMARAN! Untuk mengelakkan kerosakan bahagian dalaman dan menjejaskan operasi produk yang betul, jangan gunakan pemutar skru yang berbeza daripada yang ditentukan.
Penggunaan pemutar skru yang berbeza daripada yang dinyatakan dianggap sebagai pemasangan yang bertentangan dengan arahan Pengeluar, dalam hal ini BREMBO tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kerosakan yang disebabkan kepada dan/atau oleh mana-mana orang yang menggunakan kenderaan di mana produk itu telah dipasang.
Pemutar skru bilah rata dimasukkan ke dalam lubang sehingga ia memasuki alur.
6. Pasangkan pemutar skru bilah rata (perkara 8) ke dalam lubang (perkara 5) sehingga ia memasuki alur (perkara 7).
AMARAN! Semasa pelarasan dengan pemutar skru, jangan gunakan daya yang berlebihan, sama ada dalam putaran atau di bawah tekanan, untuk mengelakkan kerosakan bahagian dalam.
Warna hujungnya diperiksa.
7. Putar pemutar skru sebanyak 180° sehingga anda mendengar klik yang menunjukkan bahawa pemilihan telah dibuat; pastikan warna rod tolak (perkara 3) sepadan dengan nilai nisbah yang dikehendaki .
Penutup getah diletakkan pada tuil dan tombol dipusing untuk melaraskan jarak bar pemegang tuil.
8. Letakkan semula penutup getah (perkara 4) pada tuil dan putar tombol pelarasan jarak bar pemegang tuil (perkara 6) sehingga tuil diposisikan (perkara 2) pada jarak yang dikehendaki dari bar hendal. 
AMARAN! Pelarasan catuan menjejaskan perjalanan tuil dalam menghasilkan tekanan yang diperlukan untuk memberhentikan kenderaan.
 
 
Pelarasan lejang melahu
 
Hanya untuk silinder induk corsacorta RCS
Penandaan adalah perlu untuk membezakan silinder induk "RCS corsacorta".
AWAS! Silinder induk "RCS corsacorta" boleh dibezakan dengan tanda "corsacorta" (perkara 10). 
Tombol melaraskan lejang melahu dan mempengaruhi jarak bar pemegang tuil.
AMARAN! Pelarasan lejang melahu kepada salah satu daripada tiga tetapan R-S-N melalui tombol (perkara 11) mempengaruhi lejang tuil dalam menjana tekanan yang diperlukan untuk memberhentikan kenderaan. 
 
Ujian fungsional
 
AMARAN! Untuk semua pelarasan yang diterangkan di atas, pastikan bahawa apabila tuil dihidupkan, ia boleh berputar untuk menjana tindakan brek yang betul; jika tidak, kendalikan tombol (perkara 6) untuk mengalihkan tuil. Lakukan ujian brek pada kelajuan rendah, mengesahkan bahawa brek berkesan.
Had Waranti
Kami menjamin Produk ini untuk memenuhi spesifikasi pengilang dan bebas daripada kecacatan pada bahan dan mutu kerja. Waranti mempunyai tempoh terhad selama dua tahun dari tarikh pembelian atau mana-mana tempoh lebih lama yang ditetapkan oleh undang-undang. Waranti mempunyai tempoh terhad selama dua tahun dari tarikh pembelian atau mana-mana tempoh lebih lama yang ditetapkan oleh undang-undang. Sekiranya kecacatan ditemui, ia mesti dilaporkan dalam tempoh 60 hari dari penemuannya dan dalam tempoh dua tahun dari tarikh pembelian. Sekiranya kecacatan itu disahkan dan dilindungi oleh waranti, Produk akan dibaiki atau digantikan dengan Produk baru atau dibaik pulih sepenuhnya. Waranti tidak melindungi kerosakan yang disebabkan, secara keseluruhan atau sebahagiannya, oleh penyalahgunaan, kebakaran, kakisan kimia, penggunaan haram atau untuk tujuan selain daripada yang dimaksudkan, digunakan pada model selain daripada yang dimaksudkan, pemasangan yang salah atau bertentangan dengan apa yang ditunjukkan. oleh pengilang atau kegagalan untuk mengekalkan Produk seperti yang ditetapkan oleh Pengilang dalam arahan yang diberikan.

Ada apa-apa yang lain anda ingin bertanya?

Hubungi pasukan sokongan teknikal Brembo. Juruteknik kami akan menghubungi anda dengan secepat mungkin!
Kembali ke indeks
Pemasangan motosikal
Baca artikel seterusnya
Arahan untuk penggantian kaliper brek
Dasar Privasi">